20 augusti 2007

Hänt en hel del...

I lördags hade vi vår första valpträff med "Golfhålen" och dess ägare. Det blev några timmar med inriktning kontakt, kommunikation och relation och en hel del "prat" och givetvis fika/korvgrillning. Vi testade också av några apporteringar och det såg bra ut...helt naturligt och självklart för valpen att finna apporten, apportera spontant och sedan raka vägen in till sin förare igen. Tyvärr blev min fotografering helt misslyckad och den enda bild som blev acceptabel är nedanstående foto på Carolina och Henriks gullige Wille. Nu ser vi fram emot nästa träff med våra trevliga, ambitiösa och intresserade valpköpare!
Direkt efter valpträffen drabbades jag och Gerry av något "magtjosan", så resten av helgen har inte varit så kul precis...hm...



I helgen har Olle och Grizzly varit på ett inofficellt dummiesprov. 15 nybörjarhundar till start och tre förstapristagare, varav Olle och Grizzly var ett av dessa. Här är den fina kritiken: En ung hane som visar stor samarbetsvilja med passion för arbete. Lugnt och tyst förd. Effektiv. Stor Grattiskram! (Grattis också till Ingrid och Pelton som fick dagens enda förstapris i öppenklass.)


Och Annika med Tigerdottern och Tee's kullsyster Jänta har gjort det igen!!!...fått förstapris i elitklass! Detta är femte raka förstapriset på lika många starter! En etta kvar plus det praktiska jaktprovet, och vips är Jaktprovschampionatet bärgat! Vi håller tummarna för Annika och Jänta som är något alldeles extra tillsammans!


Avslutningsvis vill jag sända ett Grattis till lillebror Peter som gjorde come back i utställningsringen vid Specialklubbsutställningen på Tånga Hed i lördags...nu med gråhund. Exteriört tilltalande Akela äntrade ringen i löst hängande utställningskoppel för retriever, showade som en flat med viftande svans ("kringla"?!) och charmade både domare och publik. Resultatet blev Cert och tredjeplacering i Bästa tik. Detta gav väl mersmak, brorsan?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har länge misstänkt att Peter varit "lagd åt det hållet"...nu har jag fått det bekräftat..och varför har han bara en labradår av jakttyp????Jo för han vill ha hundar han kan gå på utställning med!!! Thi hi vicken matcho brorsa...//Kram Cinna

Anonym sa...

Att du kände mig så väl Cinna!
Jag kände mig väldigt "hemma"
i ringen, det var nästan som
på Jasons glansdagar.
Tror det blir en afghanhund nästa gång . . .