20 april 2008

Lite av varje

Igår flyttade Valparna in i stora hagen mitt i huset där Hedmans nu leverade valpar varit de senaste fem veckorna. Toppen tyckte Fyrverkerierna och morsade genast på mormor Tian och övriga i Hedmans flock. Orädda, framåt och nyfikna är dom allesammans...och söööta som socker!

Här i sektion Södra startade samträningen i veckan. Vi var på plats och jag lånade Lasses Gyllene Långhår. Bella är en nioårig championtik med stor viltfinnarförmåga, arbetsglädje och härlig utstrålning. Lite "mycket hund" vid sidan, och kanske inte så distinkt och lydig på pipan....men va' sjutton...hon är inte "finlirad" med det senaste året. Har tränat henne några gånger under min vistelse här och kul har vi...

Som sagts ovan...Hedmans jämna och fina valpkull är nu levererad. Kvar i huset är Sally som förhoppningsvis är Lasses kommande stjärna. Har också träffat Hedmans trevliga valpköpare. En del är "känningar" sedan förut, och lite extra roligt att träffa igen. Snart får jag besök av "mina egna" valpköpare...ser fram emot detta!

Har sett ett par riktigt tilltalande och lovande unghundar närbesläktade med mina valpar...sååå härliga och precis i min smak!

Inga kommentarer: