7 juni 2008

Fantastiska Eddie och Find-it The Casey Lane - 6:e placerade av ca 125 startande unghundar!!!




Rykande färska bilder som Cinna skickat mig nu på morgonen på Eddie och Casey fotograferade under gårdagens final.

Vid gårdagens Unghundsderby hade Eddie och Casey näst bästa poäng (19 19 18 20 20 = 96 av 100 möjliga) av ca 125 startande unghundar! En helt fantastisk prestation! I finalen, där 11 unghundar deltog, missbedömde Casey (precis som övriga finalister) avståndet på en av markeringarna och Eddie valde då att låta sin unga Casey arbeta självständigt för att finna apporten. Men då arbetet mer gick över till ett stort sök gick han in och hjälpte Casey att hitta den. Det hela blev lite väl omständigt och givetvis med poängavdrag, men förståndige Eddie resonerade som så att han inte ville pressa sin Casey...han är så klok den grabben!!! Och ödmjuk!!! Eddie och Casey hamnade på en delad 6:e plats! Så jäkla bra!!! Jag är så otroligt stolt över dom båda!!! Vet en till som också är väldigt glad och stolt....och det är Britt som har "pappa" Dopping. Som hanhundsägare gläds man också jättemycket! Sedan skall man inte heller glömma att det också finns en Matte till Casey...Grattis Lena!
Vill även passa på att skicka en Grattiskram till arrangörerna Cinna och Calle! Alla jag pratat med är helt lyriska över arrangemanget...det saknades absolut ingenting.


Och Eddie...hm...ähh...jag finner inga ord...hoppas du förstår hur jag känner...

Inga kommentarer: