13 april 2010

Working Test i Östergötland

I lördags var jag i Östergötland och dömde Working Test med ett fyrtiotal startande ekipage. Arrangör var SSRKs Östgötaavdelning med Anneli Svensson i spetsen. Tävlingen hade fem stationer och själv tillbringade jag dagen på station fem tillsammans med ett trevligt gäng funktionärer från Tollarklubbens lokala aktivitetsgrupp. Dessa funktionärer hade också fixat till dagens eminenta matkorg. I denna korg fanns precis allt och lite till!
För Nybörjarklassekipagen bjöds det på en ganska lång och klurig enkelmarkering och i Öppenklassen fick ekipagen först ett skott mot en dirigering (samma plats om enkelmarkeringen i Nkl) samt en enkelmarkering som skulle hämtas in före dirigeringen. (De båda funktionärerna som kastade markeringarna stod helt dolda.) Prestationerna var kanske lite sämre än vad jag hade förväntat mig, men en bidragande orsak är säkert den långa vintern som gjort all hundträning i stort sett omöjlig. Men jag fick också se riktigt bra utförande där poängen blev höga! Ett stort GRATTIS till Cinna och Calle som vann var sin klass med mor och son! Grattis också till den egna uppfödningen - de sex startande SolDrakarna som visade framtassarna vid WT-debuten!
Stort TACK för en trevlig dag!

Fullständiga resultat hittar du här http://www.ssrkog.com/resultat.html

Inga kommentarer: