10 mars 2011

Skånevisit

I förra veckan var jag i Skåne och närmare bestämt i Bromölla hos Eva och Bosse Ferm. Anledningen till denna tripp var att Tee skulle dejta en av Ferms Grabbar (Brindlebay Bonus). Och tycke uppstod! Det blev lyckade parningar och nu hoppas jag på en sista kull valpar på min Tigerdotter Tee. Och självklart kommer vi att behålla en valp!
Med på resan var också Birdie då jag ville passa på att träna henne lite. Det är ju barmark i Skåne! Här är det fortfarande massor med snö! Och hon gjorde mig inte besviken...gud, vad jag älskar hennes inställning, fokusering och livsglädje! Och ej att förglömma hennes "av och på". Hon är så härlig! Härliga är också Raketbrorsan Jambo och Raketfarsan Flip. Båda var en ren fröjd att se!
Fick också tillfälle att träffa en tredje Raket då Mats hade vänligheten att titta över en kväll. Theo är en riktigt go' hund och det värmer i hjärtat att både Mats och Bosse är så nöjda med sina jaktkompisar!

Kram till Eva och Bosse för er omtänksamhet och gästvänlighet! Och en stor kram till mina underbara föräldrar som mötte upp i Jönköping för att ta hand om Prinsessan och Engelskan.

1 kommentar:

Lena sa...

Nu håller jag tummarna att det blir många valpar och många många tikar! Så jag hittar min livskamrat och jaktkompis! Kul att ni skall behålla en valp (tik?) men komihåg Nettan att jag skall ha den bästa! Tänk att min första debut jaktprov (första och enda) blev i Elitklass flattmästerskapet med Sussie. Gick väl rätt hyfsat men jag hade ju också en räv bakom örat :) kram kram