31 augusti 2008

Lycklig Prinsessa


Cinna har fotograferat många fina bilder på mina hundar. Här är min Prinsessa!

Igår var det dags för säsongens första andjakt på brorsans "stamställe", och det var därmed också premiär för brorsan och Caddie att apportera tillsammans. Kände en viss oro över hur hon skulle fungera efter sin sjukdom, men jag behövde inte bekymra mig....Prinsessan var helt som "vanligt". Hon var lika stark och effektiv som före sin sjukdom. Och nu så här "dagen efter" är hon pigg och fräsch, dock lite sargad runt ögonen och på den rakade "undersidan" där pälsen fortfarande inte har växt ut. Det känns så gott i hjärtat att hon fixade detta!!!
Jag och Tee var också med på denna andjakt. Har var där och apporterat förut...då med flat...räknade ut att det måste vara minst elva år sedan...tiden går...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en fröjd att få "jobba" med denna prinsessa. Kändes outröttlig i den avslutande sjön där hennes rutin visades på bästa sätt efter skammad fågel i den täta vassen. Jakt på fredag igen och då kanske prinsessan får möta en riktig prinsessa . . . .

Lillebror