4 februari 2009

Huvudvärk, arbete och snart helg


Precis som far sin älskar Caddie att tumla runt i snön och göra snöänglar.

Fortfarande huvudvärk, tyvärr en ganska jobbig kombination tillsammans med intensivt "måstearbete" vid datorn. Men raska hundpromenader och frisk luft lättar upp det hela något, i alla fall för stunden. Snart helg igen och då blir det både hundträning och hundutställning...förhoppningsvis utan den förbenade huvudvärken.
Förra helgen tränade jag och Tee en stund på lördagen tillsammans med Monica och Locka. Monica är en gammal"flatkompis" och hennes svarta långhårstik är jättetrevlig med mycket motor och rätt inställning. Vi gjorde olika linjetags- och markeringsövningar och jag fick kvitto på att fortsättningsvis bör jag öka svårighetsgraden för Tee.
På söndagen träffades jag och Lennart i Dannike. Det var alltså dags för lite träning med Birdie och Svea. Även här var det olika linjetags- och markeringsövningar för våra ungdomar. Brorsan var med som kastare/utläggare, och jag tror att han gillade vad han såg av Systrarna Raket. Bland annat gjorde vi en markeringsövning med först synligt nedslag och därefter med dolt nedslag (i rak linje bakom den "synliga" nedslagsplatsen). Både Svea och Birdie löste den inte helt lätta uppgiften galant! Det var faktiskt lite svårt att avsluta träningspasset - Birdie är så härlig och gör mig så glad!

Inga kommentarer: