8 oktober 2009

Mor och Dotter


Både Mor och Dotter börjar bli till åren nu, SJCh Moorman's Gentiana fyller snart tolv och min Caddie blir nio.

Här sitter Caddie tillsammans med sin Gudomliga Mor. Tian fyller snart 12 och är fortfarande ungdomligt fräsch. Och hon är en sån himla go' hund...helt enkelt underbar!

Träffade Tian första gången då hon var unghund och jag föll pladask. När sedan Hedmans ville para henne med Min Tiger blev jag förstås jätteglad och självklart skulle jag ha en parningsvalp. Det blev Caddie.

Anna-Karin och Tian har haft stora framgångar tillsammans. De har bland annat vunnit Retrievermästerskapet, Lag-SM och representerat Sverige vid Europacupen. Tian har också lämnat många framgångsrika och duktiga avkommor. Såg bland annat fyra kullsyskon från näst sista kullen vid elitprovet i Avesta. Resultatet blev...1 Hp, 1, 1, 2. Tre av dessa är nu, några veckor senare, Jaktchampions.

Inga kommentarer: