17 november 2006

Andjakt i härligt väder

Igår var det en riktigt fin och varm (+ 12°!) dag! Helt otroligt!
På "Vetahut" var tyvärr betorna upptagna...vilken lera! Och jag som alltid har en tendens att bli "skiten" tämligen omgående hade lera upp över öronen!


Oves "arbetsmaskin" Dipper spanar ut över "Erövringen".


Caddie och Tee på spången vid eftersöksarbetet.
I bakgrunden står Ove och väntar på Dipper.

"Erövringen" var inte att leka med. Så mycket vatten! Skyttarna hade vadarbyxor och apportörna fick transporteras ut till spångarna. Det var inte bara hundarna som behövde ha våtdräkt på! Det var som sagt väldigt mycket vatten och hundarna hade det extra jobbigt i vassarna. Vid ett tillfälle haltade Caddie till och slickade sig på höger framtass, men sedan jobbade hon vidare igen. Och jag drog en lättnads suck! Men när hon efter lunch hoppade ur bilen var hon lite moloken och jag såg på henne att det var något som inte stämde...hon var säkert trött efter förmiddagens "hästjobb" i vassarna. Så vi körde på och hon apporterade! Vid hemkomsten upptäckte jag att tassen var rejält svullen och öm. Så det är ett sticksår av vassen i alla fall! Men man kan inte säga annat än att hon är tapper min Prinsessa! Och Tee tar för sig mer och mer och blir bara bättre och bättre. Känns riktigt bra!


Lennart och Ove vid viltvagnen.

Inga kommentarer: