11 november 2007

Tackjakt på Stamstället


Jättetrevliga Katarina med sin Elsa.


Precis sådana här vadarbrallor hade jag också på mig i Erövringen! Ville absolut inte hamna på bild...hm...så Jägarens goa' Son fick vara fotomodell.


På väg ut i Våtmarken. Notera "grisböket"!


Ann-Marie tänder alla ljus inför Festen. Visst är det mysigt!


Fantastiska dekorationer överallt!

Igår hade jag och Caddie en fin dag vid årets Tackjakt på Stamstället. Vädret var vackert men kallt. Jag och Caddie inledde med att efterapportera längs med ån. Därefter var det dags för matte att dra på sig vadarbyxor och ge sig ut i Erövringen. Med vatten upp till midjan gick jag och "grabbarna" och motade änder. När Erövringen var avklarad var det dags för fika och sedan Våtmarken där Caddie dirigerades till öarna, jag vet inte hur många gånger, men tur att hon hade västen på sig! Hon gjorde verkligen ett jättearbete! Sedan var det dags för långlunch = god mat och dessert! Dagen avslutades med Jubileum, där Caddie - nu tyvärr utan väst - låg i och jobbade på eftersök till det nästan var mörkt. Det var en kall, trött men nöjd Prinsessa som fick lite mat och ett mysigt varmt täcke innan det var "gonatt" i bilen. Och nu började Festen - hemmagjorda hamburgare med tillbehör, snacks och dryck samt traditionsenlig allsång med Pelle Trubadur. Stämningen var på topp!

Avslutningsvis stort GRATTIS till Agneta och Kuling. Kuling genomförde sitt praktiska jaktprov igår och fick sin välförtjänta Titel.

Inga kommentarer: