9 december 2007

Hänt i veckan

I denna vecka har mina föräldrar varit här på kort visit. Med sig hade dom färdigsydda fina gardiner (tygerna köpte jag vid mitt senaste Boråsbesök). Tack Mor!
Vi har varit på två andjakter i regn, lera och mycket vatten. Fy sjutton vilket väder vi har!!! I torsdags en eftermiddagsjakt med kvällssträck. Kvällssträck är kul och på något sätt nästan lite magiskt. Mycket fågel i luften, men svårt skytte då fåglarna kom snabbt som sjutton. Själv fick jag både ledas ut till pass och sedan hämtas av Gerry...ser knappt ett jota i skymning och mörkerseendet är noll. Fick också helt förlita mig till Tee under jakten och det fungerade, som tur var, bra. Igår var det en heldagsjakt. Gerry var en av skyttarna, och han hade en fin dag där skyttet stämde...med andra ord han var nöjd. Caddie apporterade åt husse och jag hade Tee. Men trots neoprenvästar och varma täcken har både Caddie och Tee vattensvans idag. Caddie har det värst och har riktigt, riktigt ont. Stackars Prinsessan!
Denna dag har vi varit en stund i Löberöds Slottskyrka och tittat på brukskonst i en underbart vacker miljö och med skickliga hantverkare som visar/säljer sina produkter. Nu är husse ute i leran på hundpromenad. Jag valde att stanna hemma hos dom två stackars "hängsvansarna".

Inga kommentarer: