13 december 2007

Husses Hund Slice


Slice med Sin Husse
När Husse inte är hemma duger matte, men så snart Husse sätter sin fot innanför grinden existerar man knappt. Slice följer Sin Husse i knävecken precis hela tiden! Som häromkvällen när jag skulle gå ut med hundarna en sista gång innan läggdags...
Husse som var jättetrött gick till sängs tidigt och Slice, som är noga med rutiner, hade som vanligt gått in i sovrummet och lagt sig på sin fäll när han hörde Husse borsta tänderna. Och båda sov djupt när jag en timma senare skulle försöka få med Slice ut på sista rundan. Det gick bara inte...jag försökte både med mild och barsk röst...han lyfte inte ens på ögonlocken. Något irriterad tog jag på Slice koppel..han sov(?!) fortfarande...jag släpade honom någon meter...inte en reaktion. Till slut lyfte jag upp honom och då minsann kunde han faktiskt stå och gå helt själv...fast yrvaken(?!) och mycket motvilligt lullade han med dom andra hundarna ut...

Inga kommentarer: