31 december 2007

Tillbakablick

Jänta gjorde som sin Far - raka vägen till Jaktchampionat med enbart förstapris.

Tidig morgon på årets sista dag och jag tänker på allt som har hänt under 2007.

Året inleddes med att vi i mitten av februari miste vår "gammelman" Dundee. Dundee var hunden, som i vårt tycke, hade precis allt vad man önskar och lite till. Exakt fjorton dagar senare var det även dags för Tiger att lämna oss. Från att ha varit en mycket fräsch, pigg och lycklig 10-åring blev han inom fem timmar en trött och sjuk Tiger. Fasansfullt och chockartat! Och jag har faktiskt fortfarande mina mörka stunder...jag saknar honom! Nog om det sorgliga! Tack vare sina duktiga barn (och ägare!) har Tiger poäng för Bruksavelspris. Vilket vi är jättestolta över, särskilt med tanke på att dessa poäng endast är räknade på fem kullar. Och jag bara måste nämna två av årets framgångsrika "Tigerbarn"...Tigra (M. Look Nice) med husse Bengt Gustafsson och Jänta (F&S Tok-Jänta) med matte Annika Norman. Imponerande och jättekul!

Tee fick en fin valpkull i slutet av mars där en härlig pojk stannade kvar hos oss - Slice. Vi har haft trevliga träffar, besök och kontakter med våra mysiga valpköpare. Olle och Grizzly fick ett förstapris i nybörjarklass på B-prov. Caddie blev jaktchampion efter två starter med förstapris och godk. praktiskt jaktprov. Jag och Gerry fick förtroendet att vara med och apportera på två Nya Ställen. Båda helt kanon!

Så när man summerar året har det mesta varit väldigt positivt...men...Min Tiger kunde väl fått några år till...

Bort med sentimentala tankar...nu skall vi fira Nyårsafton, men först hundpromenad i det vackra vädret!

Gott Nytt År

Inga kommentarer: