26 oktober 2008

När blir man frisk?! Och....

...när får man ork igen? Är fortfarande inte bra och hostar mig igenom nätterna. Igår gick jag och hundar en mycket långsam skogspromenad...det vill säga att jag släpade mig fram, och hundarna var lyckliga och sprang som sjutton. Idag vågar jag nog inte sticka ut näsan för då blir man väl sängliggande igen. Vilket jäkla väder! Det blåser och regnar på tvären! Fy sjutton!
Men i eftermiddag blir det kul och trångt i TV-soffan. Då spelar nämligen Elfsborg mot Göteborg! Synd att inte Uppfödarens Djurgården kunde "nitat" till Kalmar i gårdagens tråkiga match! Hade varit så mycket bättre för di gule!
Brorsan med son och jaktlag har varit över i Danmark på den årliga och traditionsenliga torsdag-lördag jakten. I år på nya marker strax utanför Vejle på Jylland, och enligt sms har både jakt och skytte fungerat kanon. Tonårssonen Olle fick förresten lyckan att fälla sin första rådjursbock (förra helgen sköt han sin första hare!). Grattis Grabben! Får mer detaljerad information i eftermiddag...i halvtidspaus.

Inga kommentarer: