28 oktober 2008

Olle - Tonårsgrabben med Fina Egenskaper


Olle fick skjuta sitt allra första rådjur vid jakt i Danmark - ett minne för livet.


Fäller man sitt första klövvilt i Danmark ser man ut så här efteråt enligt dansk tradition.


Här tar Olle hand om sin rådjursbock tillsammans med Pappa Peter.

Ödmjuk, omtänksam, sympatisk, rolig, snäll...man kan fortsätta skriva positiva ord om Olle hur länge som helst...
Olle studerar på naturbruksgymnasium med inriktning skog och jakt, och intresset för natur och viltvård finns i generna då både Mor och Far är hängivna jägare sedan barnsben.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Olle!!!

Anonym sa...

Vilka härlig ord du har skrivit. Det är ju min pôjk, Ollemannen!! Hur är det nu...modern nedärver väl minst 60% nä 70% av generna.

Anonym sa...

I detta fallet minst 80%

Anonym sa...

Jag måste nog in och försvara mina gener, tycker att valet av hane är ytterst viktigt och i detta fall har det fallit mycket väl ut.

Tolle sa...

Kul Olle, även om bocken inte är större än min katt!!/Din biologilärare

Tolle sa...

Grattis Ollemannen! Visserligen är min katt i Tvärred större....!? Ler din Biologilärare/