18 april 2009

Härliga dagar på Limmerhult

Hemma igen efter Påskfirande på Limmerhult. Det har varit härliga dagar med underbart väder och som alltid god mat och dryck samt inspirerande och givande hundträning. (Skönt att äntligen kunna leva "normalt" och att träna hund utan "dimsyn". Nu hoppas jag på att min optiker får till glasen i bågarna så synskärpan blir ännu bättre.) Kul var det också att Elin och Dina stannade till på väg ner till Småland och Vegby Challenge Cup. Och att Anna och Hampuz var med på ett träningspass.

Stor KRAM till Limmerhultarna!!!


Vid ett tillfälle när Caddie skulle ut på en lååång dirigering gick hon totalt ur hand. Istället för att ta linjen mellan några "öar" på fältet fick hon för sig att apporten med all säkerhet låg på en av dessa och lyssnade varken på stoppsignal eller inkallning. Hon sökte intensivt av området, men hittade givetvis ingen apport. På holmen fanns en hög sten...aha, tycktes Caddie tänka...en "luring"...och med stor möda tog hon sig upp på stenen...snopen blev hon. Om jag blev arg?! Inte då...är man en bortskämd Prinsessa och får "lolla" i tid och otid så vad kan man förvänta sig?


Tee blundar och skäms...vid Påskdagens walk up-träning var min prydliga Tigerunge riktigt taggad. Hon tog för sig i fotgåendet och var väldigt olydig vid en dirigeringsapport. Dessutom knallade hon vid ett tillfälle. Men, men...hon gjorde riktigt bra träningar också. Speciellt nöjd är jag med hennes suveräna markeringsförmåga.


Birdie var faktiskt jätteduktig precis hela tiden och inte ett dugg påverkad av sitt första löp. När hon inte själv skulle jobba, låg hon ner och hade full koll. Det gillar jag! Kanske har hon detta efter sin morfar?

Foto: Cinna Wiberg (förstås!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad Tee är lik Tiger!

Göran sa...

Nu var det så här:: att dina signaler hördes faktiskt inte därute på gärden..Så Sessan var inte olydig..hon hörde helt enkelt inte...// Göran Kungen på Limmerhult