16 juli 2009

En månad på Limmerhult


Foto: Anna Kleven.

Tänk att jag varit här i en månad nu, tiden går verkligen fort. Och snart är det dags för hemfärd igen, fast först "Göranträffen" nu till helgen där jag skall vara instruktör. Var också instruktör på Cina Lundins träff för Gemini's ettåringar här på Limmerhult den 4-5 juli. Ett gäng balanserade hundar med entusiastiska förare. Trevligt!

Vad har vi pysslat med mer...hm, vi har inte bara latat oss om någon nu skulle tro detta. Vi har givetvis motionerat och tränat hundarna samt fixat och donat med ett och annat. Jag(vi) har bland annat hälsat på två valpköpare som bor "nästgårds". Caddie simtränas regelbundet inför höstens andjakter och hon är verkligen fräsch vilket känns oerhört bra! Vi äter god mat och dricker gott vin. Som ni förstår har jag det jättebra här på Limmerhult - Cinna och Calle är så generösa och omtänksamma!

Om vädret kan man säga att det har varit, och är, omväxlade. Först sol och hetta sedan regn och rusk med kraftiga åskväder och nu är det behaglig temperatur med någon enstaka regnskur då och då. Åter till vår hundträning...det är verkligen inspirerande att träna här. Jag har fått tips om många bra nya övningar samt lite "nytänk". Dessutom har jag fått goda råd om min handling med respektive hund. Känns kanon!

Förra helgen hade jag Kennelträff här (se nedan).

1 kommentar:

Limmerhultarna sa...

Fyyy vad det är tomt här på Limmerhult utan er...SNyft och Kraaaaaaam