15 juli 2009

Kennelträff på Limmerhult 11-12 juli


I helgen var det dags för Kennelträff på Limmerhult med valpköpare från Helsingborg i söder och Umeå i norr tillsammans med sina "Findittare" från samtliga tre kullar. Således en åldersmässig brokig samling med ettåriga unghundar, tvååringar och treåringar. Detta vållade dock inga som helst problem då instruktörerna Cinna och Calle anpassade övningarna på bästa sätt. Själv agerade jag kastare med ett leende på läpparna precis hela tiden...vilka valpköpare jag har! Sååå ambitiösa och duktiga! Och hundarnas inställning var precis densamma!
Nu var det inte bara valpköpare på plats utan också valpköparnas respektive (med eller utan hund) och hanhundsägarna Britt och Eva samt Peter (lillebror) med sambo Lena.
Vi hade det verkligen jättetrevligt och det var en givande och lärorik helg som jag hoppas blir tradition!
Ett stort tack till Cinna och Calle, mina härliga valpköpare, intresserade och engagerade hanhundsägare och till "kastarna" Lena, Anna, Peter och Lena samt till Ingrid som fixade allt "runtomkring".


Elin och Find-it Wonder Fly bor i Umeå och hade en lååång tågresa med förseningar innan dom äntligen var framme i Linköping..
Varje år kommer Dina och Elin på veckolångt besök och i år tillbringande dom dessa dagar här på Limmerhult. Elin är en jäkla bra tjej och jag uppskattar hennes årliga besök otroligt mycket!

Foto: Anna Kleven

2 kommentarer:

Elin sa...

Tack för en trevlig och lärorik vecka! Ser numer saker från ett annat perspektiv! ;) Väl värt lite möda.

Ingrid sa...

Tack för en helt fantastisk helg i Limmerhult. Trots att jag inte hade någon hund att träna så upplevde jag helgen ändock som helt underbar. trevliga människor och att få träffa Cinna o Calle var fint. Tack Nettan för att du ordnade detta.
PS Elin om du läser detta kan du väl maila mig din adress.