11 december 2006

Intensiv helg

I lördags var det ett riktigt kanonväder, det blev alltså helt tvärtom än vad värderleksrapporten förutspådde. Tur det! Gerry hade Caddie fram till lunch och sedan Tiger. Prinsessan fungerade fint tillsammans med Gerry, han hade dock lite strul med att få med sig henne. Men när jag väl var ur sikte så var det inga som helst problem.
Själv hade jag Tee hela dagen fram till det avslutande kvällssträcket då också Caddie fick vara med mig. Gerry skulle vara skytt och vi var få apportörer kvar så jag tog båda hundarna för att ha koll på läget. Caddie bara älskar kvällssträck! Hon hörselmarkeringar fantastiskt duktigt! Det var en lång dag för Tee och hon får mer och mer erfarenhet och utvecklas hela tiden positivt.
En alltigenom härlig dag, förutom en mycket obehaglig upplevelse som liksom förstörde det hela....en av skyttarna bar sig väldigt dumt åt...hm...det var inga 45° om jag säger så...det kunde gått riktigt, riktigt illa för mig.
Igår hade jag en trevlig dag med Annika och gemytliga danskar. Vi var på Fyn för att spana in en ev. fästman till hennes tik.

Inga kommentarer: