3 december 2006

Tee har den rätta "blicken"























Efter en intensiv vecka framför datorn var det skönt med avkoppling och andjakt på "stamstället".
Gerry har jour denna helg och kunde således inte följa med, så det blev bara jag och Tee som åkte. Ja, ni läste rätt....jag tog ENDAST Tee med mig. Prinsessan fick snällt stanna hemma. Tyckte Tee skulle få chansen att vara alldeles ensam med matte. Och detta initiativ uppskattades verkligen av "Tigerungen".
Och nu måste jag skryta och skrävvla...upptäckte helt plötsligt igår hur jäkla lik sin far (och kanske också morfar) hon är. Hon har samma "blick" för själva jakten. Är inte bara fixerad vid skyttarna och skyttet utan noterar det mesta och följer hela tiden fågel. Hon är så koncentrerad och fokuserad samt arbetar så balanserat och klokt. Det är så svårt att förklara, men det hela känns så "naturligt".
Tee är också positiv till det mesta. T.ex. skulle vi in i "Hängnet". Inga problem för Tee, hon klättrade på stegen som hon aldrig hade gjort annat och tyckte dessutom detta var oerhört kul!
"Tigerungen" gör mig så glad och igår var det en riktig Aha-upplevelse!

Inga kommentarer: