15 december 2006

Regn, blåst...och lera

Igår var det årets sista andjakt. Tyvärr var det tråkigt väder - regn och blåst. Men man kan inte alltid ha tur med vädret! Trots regn och tidvis kraftig vind blev det en trevlig avslutning på andjaktsäsongen med apporteringsgänget och glada danska skyttar.
Gerry kunde i sista stund tyvärr inte följa med så jag for ensam med Tiger, Caddie och Tee. Jag hade Caddie med hela dagen, Tee fram till lunch och därefter bytte jag Tee mot Tiger.
När dagen var slut och det var dags för hemfärd var både jag och hundar trötta och så jäkla leriga! Hade dessutom halkat i mörkret vid kvällssträcket...hm!
På hemvägen funderade jag lite över om detta kanske var Tigerns sista stora andjakt. Han fyller ju trots allt tio nu i januari. Men gissa vem som var fräschast imorse?! Inte var det jag i alla fall...det var gammeltigern som precis som vanligt gjorde höga Tigerhopp när det vankades morgonmål. Håller tummarna att det fortsätter så...länge, länge till!!!

Inga kommentarer: