16 juli 2008

Hus- och djurpassare

Just nu bor jag och hundar hos brorsan - vi är nämligen hus- och djurpassare denna vecka då hela familjen är på husvagnsemester. Detta med husvagn och brorsan verkar inte precis vara någon hit...familjen hann inte lämna gårdsplanen förrän olyckan var framme (tänker inte utveckla denna pinsamma incident i detalj!), och vid telefonkontakt nu på förmiddagen var det både punktering på bilen och kylskåp ur funktion. Hur skall detta sluta?!
Men jag och hundar har det mysigt! Sover i en sådan där exklusiv säng med fjärrkontroll som kvalitetsmässigt till och med skall vara snäppet bättre än en sådan där blårutig. Och i sovrummet finns förstås också Tv och klocka i taket(?) samt olika jakt- och hästtidningar. Självklart finns också möjlighet att surfa runt på nätet från denna plats. Det är bra det, för jag har just nu väldigt ont i ena höften och kan för tillfället knappt röra mig.
Äter gott gör jag också! Här är frysen full av div. läckerheter...tur att familjen både jagar och fiskar! Och i trädgårdslandet plockar jag grönsaker och jordgubbar. Drickbart finns i det tjusigt belysta skåpet i väggen...om man nu gillar whiskey vill säga. Brorsan samlar nämligen på denna hemska dryck....bläää. Kunde väl varit italienska rödviner istället!
Hundarna njuter i trädgården...när det är uppehåll från allt regnande. Annars sussar de gott i den Fina Sängen (berätta inte detta för Husfolket!).
Det går ingen som helst nöd på oss...skall väl vara att hundpromenaderna tyvärr är korta och endast på "slät" mark. Men med denna rehabiliteringsmiljö så går mitt onda nog snabbt över!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men whisky är finfint ju, dax att du inser det och nu har du ju alla chanser i världen att "träna".

På tal om träna, i morgon får vi finfrämmande igen, då kommer lilla Casey hit för lite träning fram på kvällen. Superduperkul när "barnen" droppar in lite då och då!!!

Åh du, du måste se till att få ordning på höften igen, vi blir ju oroliga ju.

Kramkram

Anonym sa...

Har hört att en del får problem med höfterna när dom blir gamla!!!Tur man bara är 27 förjämnan.....Kram från den evigt unga matten på Limmerhult

Anonym sa...

Då var vi hemma igen och storasyrran stack fortare än vinden när jag började backa in husvagnen. Gick riktigt bra om jag får säga det själv! Stort tack till "systerami" för att hon höll vakten på gården. Gladast var nog iallafall katten Pittzon. Tyckte inte det var ett dugg roligt med Birdie, Caddie och Tee utan tog till flykten i jordkällarn hela veckan.