4 juli 2008

Sedan sist...

Helgmöte
Förra helgen tillbringade jag i Frösundavik strax utanför Stockholm. SSRK hade då sitt första möte med nyvald huvudstyrelse. Åkte upp redan på fredagskvällen och därefter följde två intensiva dagar inomhus i det vackra vädret. Och det skall erkännas att så mycket stillasittande gör att i alla fall jag får lite "kryp i kroppen".

Ormfobi
I början av veckan hade jag en riktig skräckupplevelse då jag endast var några centimeter från att trampa rakt på en äcklig orm. Vilken panik! Såg att den var svart men kunde inte förmå mig att kolla mer noggrant. Höll på att få hjärtstillestånd!

Havet
I mitten av veckan hade vi en härlig dag vid havet i Falkenberg. Livskvalitet! Birdie fick följa med...bilder kommer.

Positivt återbesök
Caddie var på återbesök hos "sin" veterinär vid Västra Djursjukhuset i Göteborg och provsvaren visade perfekta värden, så nu minskas medicineringen ytterligare för att i mitten av augusti förhoppningsvis upphöra helt.

Krutgubbar
Annars har det varit mycket hö dom senaste dagarna. Far och min morbror Björn - båda har passerat sjuttio - jobbar intensivt i stort sett hela dagen! Och när dom inte håller på med höskörd så arbetas det i skogen eller klyvs ved...vilka krutgubbar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Krutgubbar är rätta ordet! För när din morbror Björn inte hjälper din far i skogen, hjälper han oss med vår ved. Frågan är om det GÅR att få motorsågen ur hans hand..?
Ser fram emot bilderna från havet!
Kram
//Björns yngsta dotter