12 juli 2008

Kanondag hos dom Fyra Svarta


Tee på väg in med sin långa vattenmarkeringsapport.

Igår hade jag och Tee en jättehärlig dag hos Britt, Mats och dom fyra svarta i Småland. Vi körde ett ganska rejält träningspass där jag hade bestämt mig för att checka av Tee och vad jag behöver lägga krutet på vid hennes fortsätta träning. Både hon och jag är ju ganska ringrostiga! Och visst fick jag också en rejäl bekräftelse på det jag givetvis vetat om...stoppsignal och tecken. Lite skämsigt var det också då jag lovordat Tee's markeringsförmåga, något hon då rakt inte visade upp igår (men jag hoppas och tror att det var tillfälligt). Men min Tigerunge har rätt inställning och det är guld värt!
Mats tränade sin yngre förmåga Pinnen (Dopping/Fixa) och jag gillade det jag såg. En stark, målmedveten kille med fokus på att finna apporten. Och Britt hade förstås favoriten Dopping. Denna härliga hund! Glad, positiv, koncentrerad, ärlig, effektiv, lyhörd och med härlig stil. Dessutom har han ju ett gudomligt uttryck den grabben. Både Far och Son visar egenskaper som jag uppskattar! De arbetar koncentrerat och målmedvetet med effektiv näsa för att finna apporten utan en massa onödigt "spring".


Tee och Dopping. Visst är dom fina tillsammans!

Britt - tack för bilderna!

Inga kommentarer: