30 juli 2008

Danmark Tur och Retur

Hemma igen efter ett intensivt dygn i Danmark med goda vänner för "hanhundsspaning". Efter en behaglig båttur och underbart god räkmacka (hur mycket räkor som helst!) och en tvåtimmars bilresa var vi framme vid kenneln. Vi presenterades för dom två hanhundarna och den Danske hanhundsägaren tog oss med ut på fantastiska träningsmarker för att visa upp hundarna i arbete...hm...och jag vet inte riktigt hur jag skall uttrycka mig. Men förmodligen eller snarare förhoppningsvis var det den pressande värmen som gjorde att det hela blev som det blev. Och då syftar jag INTE på hundarna - båda grabbarna gjorde så gott dom kunde. Men varken jag eller mina vänner har aldrig någonsin upplevt något liknande! Övningarna fungerade inte särskilt bra (oftast inte alls), men blev hela tiden svårare och svårare...ja, herregud! Med ett leende på läpparna, tusen olika visselsignaler och engelska kommandon i en salig röra i tid och otid fortsatte Hanhundsägaren bara...hur som helst så bjöds vi på trevlig dansk gemyt med god mat och dryck. Och vad kan man då säga om dessa båda hanhundar....jo, båda var trevliga...

Inga kommentarer: