31 augusti 2009

Funktionär

Efter en intensiv helg är jag idag helt slut. Det är med andra ord vilodag och blir bara lite "lullande" i skogen med hundarna. Men vilken trevlig helg jag har haft! Lördagen inleddes med provstart och därefter agerade jag "fågelkastare" resten av dagen. Igår var jag sekreterare och hade ytterligare en kul och lärorik dag tillsammans med övriga funktionärer och domare på "vår" ruta.

Till Boråsprovet hade provledningen jättesvårt att få ihop funktionärer, och detta är tydligen inte alls särskilt ovanligt. Har hört att det finns liknande problem i fler avdelningar. Varför ställer inte folk upp?! Utan funktionärer går det faktiskt inte att arrangera jaktprov. Och visst, vi betalar anmälningsavgift men vi kan inte hela tiden bara ta för givet att få allt serverat. Faktum kvarstår...utan funktionärer kan inte jaktprov genomföras.

Slutligen vill jag tacka för alla gratulationer! Det värmer i hjärtat! Och skickar ett stort GRATTIS till Bettan och Visa som fick sin andra raka öppenklassetta i helgen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm.....det kan man fråga sig? Varför folk inte vill vara fukjtionärer på proven, alltså! Själv tycker jag det är oerhört roligt och även i många fall lärorikt. En anledning till att det kan vara svårt att hitta villiga funktionärer kanske är att det oftast innebär ganska långa resor, som kan ses som kostsamt. För egen del (vilket i och för sig inte hindara oss) har vi >10 mil enkel resa till närmsta prov i vår avdelning.

Anonym sa...

En annan viktig aspekt är att inse att det mesta jobbet med ett jaktprov görs INNAN provdagen. Har själv erfarenheten att det kan gå att skrapa ihop funktionärer till provdagen men att hjälpen lyser med sin frånvaro tiden innan provet då det mesta av jobbet görs.....