7 september 2008

Fin Andjakt


Min Tigerunge - Tee.

I fredags var det återigen dags för andjakt, jag hade Tee och brorsan apporterade med Caddie. Det var en riktigt fin jakt med bra skytte och hundarna hade mycket att göra. Prinsessan jobbade stenhårt hela dagen och var effektiv in i det sista...hon är helt makalös! (Och fräsch dagen efter!)
Själv har jag lite dåligt samvete då jag inledningsvis bar mig ganska dumt åt mot Tee. Ställer alldeles för höga krav! Jag kan inte kräva att hon skall arbeta som en erfaren och "färdig" apportör då hon ännu inte har rutinen! Dumma mig! Får väl skylla på att jag har stora krav på mig själv och alltid vill göra ett bra jobb när jag ute och apporterar....dålig ursäkt.

(Bilderna fotograferade av Cinna på Limmerhult.)


Brorsans Prinsessa...hm...

Inga kommentarer: