23 september 2008

Tackjakt


I måndags var det dags för den årliga, och traditionsenliga, Tackjakten på Brorsans Stamställe. Här är Peter och Willy på väg ut i "Dalen", själv stod jag, Tee och Caddie på "bakpass".


Goa' Grabbar - Willy och min bror Peter.


Alla "gubbar i båten". Viltmästare Anders Friberg (längst till höger) ger tummen upp för avfärd.


Varska änder gör att man måste vara extra försiktig. Här sitter vi gömda i ett dike...eller snarare jag ligger i diket. Tee och Caddie följer lugnt och koncentrerat händelseförloppet.

En avkopplande och trevlig dag som avslutades med ett fantastiskt kvällssträck. Både jag och mina hundar gillar detta! Själv får jag ledas ut till pass och därefter är det samma visa tillbaka igen...men vad gör det...kvällssträck är något magiskt och nästan en obeskrivbar känsla....i alla fall för mig.
Apporterade åt brorsan som visade ett imponerande skytte - Tee och framförallt rutinerade Caddie fick jobba hårt i mörkret.

Inga kommentarer: