23 september 2008

Kennelträff


Här står pojkarna på rad! Fr.v. Lennart, Olle, Grizzly, Pasi, Eddie, Mats, Shag, Dundee och Lars.


Halvårsgamla Jambo (Caddie/Flip) springer raka spåret hem till matte Eva för att lämna apporten.


Carolina och Wille (Tee/Dopping) är båda koncentrerade och fokuserade inför vad som komma skall.


Här är Britt och Duvkullans Dopping. En intresserad och engagerad hanhundsägare är för mig guld värd och uppskattas också mycket av mina valpköpare!


Precis som Britt är Eva också mån om Brindlebay Bonus avkommor. Här skickar hon Flip för att hämta en dirigeringsapport.


Här har man tjatat på valpköparna att INTE fälla ut "flygplansvingarna" och var gör man själv?!...hm...

I söndags hade jag en jättetrevlig kennelträff! Tyvärr har jag inga särskilt bra bilder att publicera då kameran troligtvis var helt fel inställd (alla är mer eller mindre suddiga). Men Britt har lovat att skicka en cd med de bilder hon fotograferade.
Dagen började med lite jaktlydnad för att sedan fortsätta med tre stationer som bestod av närsök där Ingrid instruerade, linjetag/dirigering som Britt ansvarade för, samt min egen station "råd och tips efter eget önskemål".
Därefter grillade vi korv och mumsade på Carolinas goda "hembakade". Träningen fortsatte sedan med att jag gav förutsättningar och uppgifter som sedan skulle genomföras två och två. Och som slutknorr blev det "alla på linje" för var sin enkelmarkering.
Min sammanfattning av det hela - duktiga, intresserade och ambitiösa förare med dito hundar. Sååå kul att se!
Så var det dags för valpköparna att "grilla" mig och Caddie, Britt och Dopping, Eva och Flip samt Ingrid och Pelton. Och det gällde att hänga med i svängarna....en annan gjorde väl inte riktigt det...men det gjorde som tur var Caddie....
Avslutningsvis vill jag skicka en stor KRAM till mina positiva och trevliga valpköpare! Och till Ingrid och Olle - ni betyder så mycket för mig! Får absolut inte glömma Britt - en extra kram till dig!

Inga kommentarer: